Dessert in Malacca

So, today I wanted to share with y'all abt Padang Pasir yang terletak di Melaka. Ya Padang Pasir. Dekat Melaka. Basically this place is has a super beautiful view sbb dia mmg mcm dekat padang pasir! But imagine pasir dia warna putih. All white and a bit crystal sikit. So kalau nak pergi amik gambar yg cantik² bole pergi sini ya. 


Ianya terletak di Pantai Klebang. Cumanya tempat tu ke dalam sikit. Kene pandai tgok map la. Hihihi. Jk. 🤣🤣


These are a few pictures from the place.

















Tbh, this place is recommended to those yg suka berjalan, tahan lasak, penyabar, and the most important tahan panas. Serious talk, tempat dia mmg cantik but panas teruk.


Kenapa I said kene penyabar, sbb kene jalan abt 30 mins I guess from the parking area. Its quite far. And bring along water!! I preferred cold drinks sbb mmg panas kalau pergi time tengahari. But it worth tho.


Kalau nak tgok sunset, pergi petang². I went there at noon bcs nak dptkan lightning yg cantik and on point. Luckily dlm kereta ada umbrella, so mcm okay la nak jalan jauh sikit. 


No worries, sbb dekat sana masa I pergi ada satu stall ni jual lots of drinks. So lepas balik dari situ mmg automatically thirsty sgt and you akan nak minum cold drinks.


I went there w my sisters and we bought a mineral bottle yg version besar tu sekali hadap. Sbb panas sgt waktu tu. Tengahari. Panas terik la kan.. hehehe😅


And here I provided a video to show y'all. Enjoy it.




Comments

Popular Posts